Pasen “afgezwakt”!

Fenixx.org

Geen idee hoe het anderen vergaat, ik las vanmorgen in het AD; Protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag zwakken het christelijk karakter van hun paasvieringen af om ouders van islamitische leerlingen te behagen. Soms wordt de bovenkant van paasstokken afgebroken als leerlingen niet mogen rondlopen met een kruis.

Bij mij zakte mijn kin min of meer op de borst, laat ik maar even de vragen die bij mij opkwamen op een rijtje proberen te zetten. Wat bezielt christelijke en rooms-katholieke scholen om moslims toe te laten? Wat bezielt moslims om hun kind(eren) naar dergelijke scholen te sturen? Wat heeft het nog voor zin voor protestantse of katholieke ouders om hun kind naar zo’n school te sturen? Is het ooit voorgekomen dat er christelijke leerlingen naar een moslimschool gingen en zo ja werden daar dan ook islamitische gebruiken afgezwakt om de christelijke leerlingen te behagen? En last but not least…

View original post 258 woorden meer

