Jammer dat Sam van Rooy mij, Martien Pennings, niet noemt als het gaat om de verwantschap tussen islam en nazisme

Martien Pennings

Zoon Sam en vader Wim van Rooy bij het verschijnen van het boek in 2010

“Dit wordt mijn favoriete stuk in het boek”, mailde eindredacteur Sam van Rooy me toen het boek nog moest uitkomen. Dat boek was “De islam: kritische essays over een politieke ideologie” dat in oktober 2010 verscheen. Dat was niet verwonderlijk dat Sam me zulks mailde, want mijn essay was, zoals later bleek, veruit het meest diepgravende en omvattende dat er in het boek zou komen . . . . . eh . . . . . níét zou komen.

Mijn opstel, getiteld “Nazisme, Islam, Israël: de islam is een nazisme avant, pendant et après la lettre”, probeerde in één greep de wezenlijke verwantschap tussen nazisme en islam aan te tonen en tegelijk de geschiedenis van Israël te beschrijven. Ik bewees dat los van de geschiedenis van het nazisme de islam geheel…

View original post 481 woorden meer

