Geloofswaanzin blijven bestrijden

Fenixx.org

Door: Leon de Winter

Ik was van plan geweest om hier over het Oekraïne-referendum te schrijven. Gisteren kwam de Eerste Kamer bijeen met als doel de afwijzing door het referendum weg te schuiven. Ik had opnieuw de artikelen van het associatieverdrag met Oekraïne opgezocht om aan te tonen dat ze de eerste stappen vormen op de weg naar de opname van Oekraïne in de EU. Het associatieverdrag draait er niet omheen. Er wordt zelfs over militaire samenwerking gesproken. Ik had over het ’democratisch tekort’ van Brussel willen schrijven, en in feite heb ik dat gedaan: het stuk heb ik geschreven. Staat op de harde schijf.

Maar de foto’s van de kinderen die in Manchester stierven, bleven maar door mijn hoofd jagen. Het zijn niet de enige kinderen die vandaag zijn gestorven door geweld. In Syrië stierven er meer, en in Afrika woeden oorlogen waarvan we niet eens de naam kennen…

View original post 13 woorden meer

