HET RAADSEL MARCOUCH

Martien Pennings

*************************************************************

Onderstaande tekst is uit 2008 (!) en een reactie op een toespraak door Ahmed Marcouch, getiteld “Mijn vader kwam te voet”, op een bijeenkomst van de Banning Werkgemeenschap van de PvdA op 22 november 2008. De speech staat afgedrukt op waterlandstichting.nl.

De tekst is door mij misschien voor het eerst gepubliceerd op het toenmalige “Vrije Volk” onder mijn pseudoniem “Kassander”. Ik weet het gewoon niet meer. Want misschien ook is deze tekst alleen maar intern in de PvdA in discussie geweest en in elk geval niet erg intensief. Het is namelijk nogal een intellectueel hoogstandje en een forse lap tekst bovendien. En aan echt diepgravend  debat deden en doen ze niet in de PvdA.

Ik (her-?)publiceer de tekst nu op 10 juli 2017 naar aanleiding van de omstreden voordracht van Ahmed Marcouch als burgemeester van Arnhem.

De kern van de tekst bestaat uit de vraag waarom iemand…

View original post 5.993 woorden meer

