De confrontatie met de islam zal onvermijdelijk zijn

Martien Pennings

Men begrijpt dat de tekst op het T-shirtje van het blonde jongetje zou moeten luiden: “Future of the West”

In 2008 schreef ik:

“Marcouch zit in een onmogelijke spagaat, maar ook hij zal, net als de PvdA en net als heel Nederland en net als het hele Westen niet onder de uiteindelijke confrontatie met de islam uitkomen en vooral niet uitkomen onder de Grote Erkenning: de islam heeft niets positiefs. Niets.

En in het decennium daarna heb ik die stelling in alle toonaarden herhaald.
Gisteren las ik voor het eerst iets van Sonja Dahlmans, die nog eens overtuigend aantoont dat de islam en de Joods-Christelijk-Verlichte traditie inderdaad onverenigbaar zijn.

Hieronder mijn 5 stellingen, waarvan alleen de eerste 2 een link naar bewijzende en betogend teksten van mij hebben.
Wie stelling 3 en 4 nog bewezen of beargumenteerd wil zien, is gestoord of kwaadaardig of beide.
En dan stelling…

View original post 70 woorden meer

